سه شنبه, 08 فروردین 1396

تبلیغات

فن آوری اطلاعات


گوگل پلاس و حریم خصوصی کاربران فرستادن به ایمیل
به گزارش ایتنا به نقل از فارس، کارشناسان می‌گویند بخش تنظیمات مربوط به حریم شخصی در گوگل پلاس بسیار پیچیده و گیج کننده است و به نظر می‌رسد گوگل بعد از انتقادهای تندی که به علت مشکلات مشابه سرویس گوگل باز از آن به عمل آمد، هنوز در این زمینه درس کافی را نیاموخته و مجدداً اشتباهات گذشته را تکرار کرده است.در بخش تنظیمات شخصی گوگل پلاس تصریح شده که تمامی فعالیت‌های کاربر اعم از اظهارنظرها، تعاملات با دیگر کاربران ثبت خواهد شد، اما توضیح داده نشده که ثبت و نگهداری این اطلاعات از سوی گوگل به طور دائمی انجام می‌شود یا بعد از مدتی گوگل این اطلاعات را از روی سرورهایش پاک می‌کند.کاربرانی که با استفاده از گوشی‌های همراه به گوگل پلاس دسترسی پیدا می‌کنند با فرایند پیچیده تری مواجه هستند. در برنامه گوگل پلاس برای گوشی‌های هوشمند هشدار داده شده که گوگل اطلاعات مکانی کاربران این سرویس را جمع آوری می‌کند و کاربران برای استفاده از گوگل پلاس چاره ای جز پذیرش این امر ندارند.به اشتراک گذاری اطلاعات با اشخاص و شرکت‌های ثالث و همین طور اپراتورهای همراه نکته دیگری است که کاربران گوگل پلاس را از هم اکنون نگران کرده است.
 
مخالفت هند با فعالیت سرویس نمای خیابانی گوگل فرستادن به ایمیل
مقامات هندی با رد درخواست گوگل، اجازه ندادند خودروهای سرویس نمای خیابانی این شرکت، از شهر بنگلور عکسبرداری کند. به گزارش ایتنا به نقل از الیوم السابع، پلیس بنگلور مانع از تهیه تصاویر دیجیتالی با کیفیت بالا از خیابان‌های این شهر، توسط گوگل شده است. «نگرانی‌های امنیتی» دلیل این تصمیم اعلام شده است. سخنگوی رسمی گوگل در این خصوص گفت: ما از کمیسر پلیس بنگلور نامه‌ای دریافت کرده‌ایم و در حال بررسی آن هستیم. بر اساس این گزارش، در شهر بنگلور سازمان‌های نظامی و آموزشی مهمی وجود دارد و همین امر مقامات پلیس این شهر را نگران ساخته است. این مقامات از گوگل خواسته‌اند برای ادامه کار سرویس نمای خیابانی، از مقامات دولتی اجازه کسب کند. گوگل به منظور جلوگیری از بروز هر مشکلی، گفته تا زمان دستیابی به نتیجه دوجانبه، دوربین‌های خود را از خیابان‌های بنگلور خارج می‌کند. گفتنی است سایت خبری ایتنا چندی پیش با اعلام ورود ناوگانی از خودروهای سرویس نمای خیابانی گوگل به هند، خاطرنشان کرده بود این خودروها قرار است در اولین مرحله، از خیابان‌های شهر جنوبی بنگلور تصویربرداری کنند.
 
گوگل پلاس، شبکه اجتماعی که می‌خواهد رقیب فیس‌بوک شود فرستادن به ایمیل
شرکت «گوگل» محصول تازه خود یعنی شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» را رونمایی کرد که می‌خواهد میلیون‌ها کاربر «فیس‌بوک» را جذب امکانات تازه و پیشرفته‌تر خود کند.گوگل در یک سال و نیم گذشته این پروژه را در سکوت خبری پیش می‌برد.به گزارش ايتنا از دويچه‌وله بالاخره شایعه‌ها به حقیقت پیوست و شرکت «گوگل» سه‌شنبه ۲۸ ژوئن، در وبلاگ رسمی «گوگل» خبر از افتتاح پروژه «گوگل پلاس» داد.از چندماه قبل گاه شایعاتی شنیده می‌شود که «گوگل» به شکل محرمانه، مشغول کار روی پروژه‌ای عظیم است که می‌خواهد به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی وب تبدیل شود.سخنگوها و مسئولان رسانه‌ای شرکت «گوگل» این شایعات را رد کرده و ادعا کرده بودند که «گوگل» چنین قصدی ندارد.اما سرانجام «گوگل پلاس» رونمایی شد وهمچون بسیاری از دیگر پروژه‌های شرکت «گوگل»، در ابتدا در اختیار تعداد بسیار محدودی از کاربران قرار گرفته و چندماه بعد، به شکل عمومی در دسترس همه کاربران خواهد بود.«گوگل پلاس» با قابلیت‌های متنوعی که ارائه خواهد کرد، قصد دارد به رقیب جدی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر دنیای وب، یعنی «فیس‌بوک» تبدیل شود.ویک کاندورتا، یکی از مدیران ارشد «گوگل» در امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی و وب.۲، مدیر تیمی بوده است که یک سال و نیم در سکوت خبری بر روی پروژه «گوگل پلاس» کار کرده‌اند.امکانات «گوگل پلاس» برای کاربرانشبکه اجتماعی «گوگل پلاس» به کاربران این امکان را می‌دهد که نه تنها در صفحه شخصی خود در این وب‌سایت، عکس و یادداشت و لینک منتشر کرده و برای دیگران پیغام بفرستند، بلکه آرشیو غنی نقشه‌ها و عکس‌های خود موتور جست‌وجوگر «گوگل» را هم در صفحه شخصی خود در «گوگل پلاس» به اشتراک گذارند.این محصول تازه شرکت «گوگل» توانسته برای حل معضل گروه‌های مختلف دوستان هر کاربر در پروفایل خود، چاره‌اندیشی کند.در بسیاری از دیگر شبکه‌های اجتماعی، امکان به اشتراک گذاشتن یک عکس یا خبر با گروهی خاص از دوستان، به سادگی میسر نیست. اما بنا به گفته وبلاگ رسمی «گوگل»، این مشکل در «گوگل پلاس» وجود ندارد و مرتب کردن و دسته‌بندی دوستان هر کاربر در گروه‌های مختلف، به آسانی و با تنها کلیک ماوس بر روی آواتار کاربر و کشیدن آواتار به گروه موردنظر انجام خواهد گرفت.شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» امکان چت ویدیوئی گروهی نیز دارد که در دیگر شبکه‌های اجتماعی، چنین امکانی در دسترس کاربران نیست.با این ترتیب کاربران می‌توانند در آینده با دوستان خود در هرگوشه دنیا به شکل گروهی ویدیو چت زنده داشته باشند.امکان ارسال پیغام گروهی فوری از طریق تلفن‌های همراه به گروه‌های مختلف دوستان نیز در «گوگل پلاس» وجود دارد.همچون برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی و از جمله «فیس‌بوک»، «گوگل پلاس» هم اعضای عضو در یک شبکه را که علاقه‌مندی‌های مشابه دارند به یکدیگر معرفی و برای دوستی پیشنهاد می‌دهد.در بیانیه معرفی این محصول تازه «گوگل»، مدیران پروژه گفته‌اند که این شبکه اجتماعی نمی‌خواهد تنها جایی برای به اشتراک گذاشتن عکس و مطلب باشد و قصد دارد با توجه به عادات وب‌گردی هرکاربر و جست‌وجوهای او در موتور جست وجوگر «گوگل»، لینک‌ها و صفحه‌هایی را که برای کاربر جذاب است به او معرفی و پیشنهاد کند.ویک کاندورتا، مدیر پروژه «گوگل پلاس» در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: «اشتراک‌گذاری آنلاین نیاز جدی به بازبینی و خلق شیوه‌های تازه دارد. زمان تغییر شیوه‌های فعلی به اشتراک گذاری که چندان کارآمد نیست فرا رسیده و گوگل پلاس اولین گام عملی جدی ما برای اعمال این تغییرات است.»
 
اینترنت، ابزاری موفق در کاهش وزن فرستادن به ایمیل
تب لاغری چند سالی است که تمامی جوامع چه شرقی و چه غربی را فرا گرفته است و شمار زیادی از افراد به ویژه دختران جوان می‌کوشند وزن خود را بیش از اندازه پایین بیاورند تا شبیه مدل‌هایی شوند که در تبلیغات و نمایشگاه‌های مد یکه‌تازی می‌کنند. اینترنت به عنوان راهکاری ارزان و ساده برای مقابله با چاقی، چند وقتی است که نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است. به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، در تحقیقات جدید مشخص شده افرادی که از برنامه‌های اینترنتی و آنلاین برای کاهش وزن استفاده می‌کنند، نسبت به شیوه‌های سنتی رژیم لاغری، به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابند. بر اساس این گزارش، به طور کلی افرادی که در برنامه‌های اینترنتی کاهش وزن شرکت می‌کنند، در مقایسه با اعضای برنامه‌های غیراینترنتی، یک و نیم پوند (حدود ۶۸۰ گرم) بیشتر وزن از دست می‌دهند. اینترنت کارکردهای مختلفی در برنامه‌های کنترل وزن دارد که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون آموزش فردی، مشاوره و نگهداری سوابق تغذیه‌ای افراد اشاره کرد. در این تحقیق همچنین مشخص شد که وقتی کاهش وزن اینترنتی جایگزین مشاوره چهره به چهره با فرد شود، افراد مورد آزمون نسبت به همتایان خود که کاری به اینترنت ندارند، حدود سه پوند (۱۳۶۲ گرم) بیشتر وزن کم می‌کنند. این پژوهش که به مدیریت دکتر H. Sone از موسسه پزشکی بالینی دانشگاه تسوکوبای ژاپن انجام شده، در مجله بین‌المللی چاقی به چاپ رسیده است.
 
اینترنت، عامل تقویت مهارت خواندن در نوجوانان فرستادن به ایمیل
تاکنون پژوهش‌های بسیاری در خصوص اینترنت و تاثیرات آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها انجام شده است. از جمله این پژوهش‌ها می‌توان به مواردی اشاره کرد که در آنها از نقش اینترنت بر عملکرد قشر جوان و نوجوان رمزگشایی می‌شود. به گزارش ایتنا به نقل از فاکس نیوز، تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که در اینترنت حضور فعالی دارند، نسبت به دیگر همسالان خود، از مهارت‌های خواندن بیشتری برخوردار هستند. یک آزمون بین‌المللی خواندن که به صورت اینترنتی و توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه صورت گرفته، حاکی از آن است که دانش‌آموزانی که در منزل برای انجام تکالیف درسی و یا وبگردی از رایانه استفاده می‌کنند، از مهارت‌های خواندن بهتر و بیشتری بهره‌مندند. در این پروژه تحقیقاتی مشخص شد که این موضوع در خصوص دانش‌آموزان پسر پررنگ‌تر است. اگر چه والدین ممکن است بعضاً از وبگردی کودکان خود ناخرسند باشند و حتی با گپ‌زنی‌های اینترنتی و وقت‌گذرانی در فیس‌بوک مخالفت ورزند ولی همه اینها در بهبود مهارت خواندن کودکان تاثیر مثبت دارد. در این تست، آن دسته از دانش‌آموزانی که در منزل از رایانه استفاده می‌کنند، به امتیاز ۸۴ دست یافتند که این رقم برای دانش‌آموزان بدون رایانه ۴۸ بوده است.
 
دردسرهای سلطه گوگل بر بازار جستجوی اینترنت فرستادن به ایمیل
به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، اریک اشمیت هرگونه فعالیت غیر قانونی از جانب گوگل به منظور محافظت از جایگاه این شرکت در رأس بازار جستجوهای اینترنتی را رد و اعلام کرد اتهاماتی که علیه این شرکت وارد شده کاملاً بی اساس هستند.واکنش اشمیت نسبت به آغاز بررسی‌های کمیسیون تجارت فدرال یا FTC آمریکا بوده است، این کمیسیون در تلاش است فعالیت‌های این شرکت بزرگ جستجو را برای یافتن هرگونه تخطی از قوانین مورد بررسی قرار دهد. گوگل در عین حال به خاطر سلطه خود بر بازار جستجو در اروپا نیز مورد بررسی اتحادیه اروپا قرار دارد.اشمیت در گفتگو با فاینشنال تایمز گفت از اینکه برتری گوگل در بازار جهانی چگونه می‌تواند مورد بررسی و تحقیقات دقیق قرار گیرد آگاهی دارد. به گفته وی واضح است که در این روند دولت‌ها نیز نقش دارند زیرا اگر من نیز یکی از اعضای دولت بودم عملکرد گوگل را بررسی می‌کردم. با این همه اشمیت اعلام کرد هنوز مشخص نیست آمریکا و اروپا قصد بررسی کدامیک از فعالیت‌های گوگل را دارند.اشمیت گفت: ما اطلاعی از موضوع شکایت نداریم، تمامی شکایت‌هایی که تا کنون دیده‌ام از جانب رقبای بزرگ بوده و تمامی آنها نیز بی اساس بوده‌اند. اشمیت اعلام کرد گوگل در قبال تعهدات خود نسبت به آمریکا و اروپا پایبند بوده و تمامی تلاش خود را برای اجرای آنها به کار بسته است.بر اساس گزارش تلگراف، مقامات آمریکایی از تسلط و برتری گوگل بر صنعت جستجوی اینترنتی نگران اند و کمیسیون اروپا نیز عملکرد این شرکت را از نوامبر گذشته مورد بررسی قرار داده است. شکایت‌های وارد شده به گوگل از سوی رقبایی بوده که برتری گوگل موجب به خطر افتادن موقعیت آنها در بازار جستجوی اینترنتی می‌شود.
 
طوفان فكري در طرح اينترنت پاك فرستادن به ایمیل
به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، کشاورزی - رییس پژوهشکده ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران - با بیان این مطلب، درباره طرح اینترنت پاک اذعان کرد: اینترنت پاک موضوعی است که توسط وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات مطرح شده و بحث ارزشمند و مهمی است که هدف از مطرح شدن آن، نظرسنجی از فعالان حوزه ICT بود تا برآیند خروجی این نظرات، تعریف اینترنت پاک برای کشور شود.وی گفت: همان طور که از اسم‌اش پیداست، اینترنتی به دور از ناپاکی است و در این راستا مباحثی از قبیل اینترنت حلال نیز مطرح شد که می‌تواند مفاهیم مشترکی با اینترنت پاک داشته باشد ولی اینترنت پاک از دید و نگاه ما یک معنی را دنبال می‌کند و آن هم اینترنتی است که صرفاً در جهت ارتقاء و پیشرفت جامعه باشد نه اینکه خدایی نکرده در مباحث عکس این موضوع.او با اشاره به این که هر وسیله‌ای دوگونه استفاده بد و خوب دارد، خاطر نشان کرد: بعید می‌دانم که برای اینترنت پاک، گسترش فیلترینگ مد نظر باشد زیرا در حال حاضر هم فیلترینگ داریم و می‌شود گفت که اینترنت پاک موجود است، در حالی که این طور نیست و مبحث اینترنت پاک مطرح شده است.رییس پژوهشکده ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران اضافه کرد: مباحث دیگری از طرح آن مدنظر است که نیاز به یک طوفان فکری دارد تا نظرات مختلف در این زمینه جمع‌آوری و بشود مباحث خوبی از درون آن درآورد.او درباره بخش محتواها هم ابراز کرد: تولید محتوا در حال حاضر در کشور ما خوب است ولی با توجه به پتانسیل کشور نیاز به رشد بیش از این دارد، شاید امتیاز و برتری کشور ما در قیاس با سایر کشورها محتوا باشد.وی در پایان یادآور شد: یکی از دلایلی که بحث تولید محتوا، آن طور که باید و شاید در داخل کشور رونق نگرفته است، نبود زیرساخت‌های مناسب است که انشاءالله با رفع موانع، محتوای اسلامی - ایرانی ما بیش از پیش تولید شود.
 
جشن «روز رسانه‌های اجتماعی» در ایران فرستادن به ایمیل
 به گزارش ایتنا به نقل از رسانه‌های اجتماعی، این در حالی است که امسال برای نخستین بار، مقام‌های چندین شهر آمریکایی و اروپایی با امضای اعلامیه‌ای مشترک، روز سی‌ام ژوئن را به عنوان «روز جهانی رسانه‌های اجتماعی» انتخاب کردند تا هرساله در این روز، از نقش تأثیرگذار شبکه‌های اجتماعی بر زندگی انسان‌ها تجلیل شود.به گزارش وبلاگ رسانه های اجتماعی، دکتر هادی خانیکی، عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای این جشن اظهار داشت: جوهر و محرک رسانه های اجتماعی خصلت گفت‌وگویی و پذیرش تنوع و تکثر است. لذا امکان گفت‌وگو باید در فضای رسانه ای، واقعی و مجازی وجود داشته باشد و شکاف بین فضای مجازی و واقعی کم شود.وی با بیان اینکه یکی از امیدها حضور در فضای مجازی این است که ضعف‌های فضای فیزیکی را جبران کند، افزود: جامعه ما خیلی آسیب پذیر و ضعیف در حوزه نهادهای مدنی و عمومی است و در این زمینه از استواری و پایداری لازم برخوردار نیستند و هم اکنون در یک گذار به فضای مجازی و شبکه ای حضور قرار دارد.وی حوزه عمومی به معنای هابرماسی آن در شکل قهوه خانه های قدیمی را امروز در فضای مجازی متجلی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه کوتاه مدت در ابعاد مختلف باز تولید می شود، از عمق قهوه خانه می گذرد و در قهوه خانه هم می شیند.دکتر حسینعلی افخمی عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبائی نیز با بیان اینکه «ارتباط فیس تو فیس (چهره به چهره) را بر ارتباط فیس‌بوکی ترجیح می دهم»، در این جشن اظهار داشت: در علم ارتباطات و نتیجه اخلاقی آن همیشه تاکید می‌شود که ارتباطات چهره به چهره از همه انواع ارتباطات بهتر است و مطمئا ۲۰۰ سال آینده نیز این نوع از ارتباط را ترجیح می‌دهیم.وی با اشاره به اینکه آروزی قبلی رسیدن به جمع واقعی است نه جمع مجازی؛ افزود: ما دوست داریم ارتباطات مجازی را در فضای مجازی زنده کنیم. آن چیزی که در جامعه است الآن این‌گونه نیست.به گفته افخمی، در عرصه اینترنت با تجربه دیگران می‌توان خودمان را بازسازی کنیم. ما در عرصه عمومی همانند مرکز شهر، ایستگاه های اتوبوس هیچ مکانی نداریم که بتوانیم با اینترنت سرگرم شویم. هم اکنون روستاها یک فضای عمومی فوق‌العاده برای تجلی عرصه عمومی است زیرا می‌توان یک فضای سومی از طریق اینترنت با دنیایی مجازی داشته باشند و از طریق دنیایی مجازی به دنیایی واقعی وصل شوند.وی با بیان اینکه نسل جوان امروز ایران نسلی است که به هر دری می‌زند تا از تکنولوژِی استفاده کند، اظهار داشت: نمی‌توان با محدودیت مانع فعالیت این نسل شد، زیرا در عرصه رسانه های اجتماعی تهران وسط دنیاست و مکان و محدودیت معنا ندارد. در تئوری وب ۲، اینجا تهران مرکز است. در دنیایی اینترنتی مرکز پیدا نمی‌شود. هرجا که ما هستیم، اونجا مرکز است. باید این فرصت را غنیمت بشماریم.حسین امامی، دانشجوی دکترای علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جشن پیشنهاد تشکیل انجمن پژوهشگران رسانه های اجتماعی را داد و گفت: امیدوارم نسل جوانی که در وب و رسانه های اجتماعی فعالیت می‌کنند بتوان فرهنگ سایبر را به عنوان فرهنگ جدید به جامعه انتقال دهند.روز رسانه های اجتماعی (Social Media day) توسط وب‌سایت مشیبل (Mashable) معرفی شده و این وب‌سایت درباره هدف این روز می‌گوید، «ما این فرصت را به خوانندگان خود می‌دهیم که درباره رسانه های اجتماعی و تکنولوژی با یکدیگر گفت و گو کنند. این یک جشن جهانی از پیشرفت تکنولوژی است که قادر است همه افراد را به اطلاعات در زمان واقعی متصل کند».
 
<< شروع < قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی > انتها >>

صفحه 1 از 32

فهرست اصلی

نرم افزار ، كتاب

ما 22 مهمان آنلاین داریم

كلیپ های ویدیویی


Powerd by Okhdar.net

Copyright 2007 © kip.ir All Rights Reserved