|
نیویورک - ویتامینهای C و E نقشی در کاهش سرطان در مردها ندارند و آخرین تحقیقات انجام شده ، ادعاهای شرکتهای داروسازی را رد می کند. بر اساس آخرین مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد ویتامینهای E و C و سایر ترکیباتی که آنتی اکسیدان محسوب می شوند بصورت قرص اثری در کاهش سرطان ندارند، اگرچه استفاده آنها بصورت دسته جمعی در مواد غذایی اثرات مثبت داشته است .
در تحقیقات انجام شده که شامل 14 هزار و 641 پزشک بالای 50 سال بوده استفاده از قرصهای ویتامینی قادر به جلوگیری از ایجاد سرطان در این افراد نبوده است . این مطالعه 10 سال طول کشیده است . تعداد سرطان در گروههای مختلف این مطالعه یکی بوده و استفاده از ویتامینهای E و C تغییری در تعداد سرطانهای ایجاد شده در میان گروههای مختلف نشان نداده است . انجمن سرطان آمریکا استفاده از سبزیجات حاوی ویتامین را برای جلوگیری از سرطان توصیه می کند و اثرات مثبت از این رژیم غذایی مشاهده شده است . بسیاری معتقدند که رژیم غذایی شامل سبزی و میوه جات موجب کاهش چاقی می شود که خود چاقی از عوامل افزایش سرطان است . هفته گذشته در نشست انجمن قلب آمریکا نشان داده شده که استفاده از این دو ویتامین در کاهش بیماریهای قلبی عروقی اثری ندارد. در حال حاضر 12 درصد مردم آمریکا از قرصهای این دو ویتامین استفاده می کنند که حدود 36 میلیون نفر می شود. شرکتهای دارویی با تبلیغات خود مردم آمریکا و حتی جهان را تشویق به مصرف قرصهای ویتامینهای C و E می کنند در حالی که اثرات مثبت آن نامعلوم است . پزشکان معتقدند که در کنار توصیه های دیگر پزشکان برای تشخیص بیماری های قلبی و سرطان ، رژیم غذایی درست ، وزن مناسب و ورزش بهترین راههای پیشگیری این بیماریها هستند. منبع: ایرنا - خبرگزاری جمهوری اسلامی |